Bel ons op036-2022165
Info & prijzen
Videomarketing blogWaar we dagelijks mee bezig zijn

Adverteren op YouTube

YouTube is de grootste online videodienst ter wereld en na Google de grootste zoekmachine! De videodienst is nog altijd groeiende en wilt de komende periode haar video advertising diensten uitbreiden. Wat zijn precies de exposure mogelijkheden op YouTube en hoe zet je deze het beste in voor jouw bedrijf?

Adverteer met video op YouTube

Video advertenties inzetten op YouTube kan erg succesvol zijn. Als adverteerder betaal je voor je video-advertentie enkel op basis van CPV (Cost Per View). Dit betekent simpelweg dat je pas voor je videocampagne betaald op het moment dat de kijker daadwerkelijk jouw video ziet. Mocht de kijker beslissen jouw video-advertentie op YouTube na vijf seconden weg te klikken, dan worden er geen kosten in rekening gebracht.

Mogelijkheden video advertenties op Youtube

Adverteren met video op Youtube heeft vele voordelen. Zo kun je eenvoudig targeten op locatie en op specifieke momenten. Zo worden jouw video’s enkel getoond waar en wanneer jij dat wilt. Er zijn verschillende mogelijkheden om video advertenties in te zetten, namelijk:

In-streamAdverteren op YouTube

Het type video-advertentie “in-stream” kan voorafgaand aan de video of tijdens de video worden afgespeeld. Deze vorm van video adverteren wordt voornamelijk ingezet door grote merken om branding te creëren. Het aantrekkelijke aan deze mogelijkheid is dat de kijker na vijf seconden de advertentie kan wegklikken en voor de adverteerder is het aantrekkelijk dat men pas kosten maakt nadat minimaal 30 seconden of meer van de video is bekeken.

In-slateAdverteren op YouTube
Dit type video-advertentie wordt enkel getoond bij video’s met een duur van tien minuten of langer. De kijker krijgt rechts naast de video die hij of zij op dat moment kijkt, maximaal drie video-advertenties te zien. De adverteerder betaalt op het moment dat de kijker op de advertentie bekijkt.

In-search

Adverteren op YouTubeHet type “in-search” is vergelijkbaar met tekstadvertenties in Google Adwords. De advertentie wordt weergegeven rechtsboven in beeld. De advertentie staat hier tussen het video resultaten blok. De adverteerder betaalt op het moment dat de kijker op de advertentie bekijkt.

In-display

Succesvol starten met video? Gratis 3-delige masterclass over videomarketing voor jouw organisatie
  • Hoe maak je een goede video voor je organisatie?
  • Zo worden video's volledig uitgekeken
  • Welk type video gebruik je bij welke communicatie?
Video's bekijken
Hoe maak je een goede video voor je organisatie? 10 minuten
Zo worden video's volledig uitgekeken 5 minuten
Welk type video gebruik je bij welke communicatie? 5 minuten
Gratis 3-delige videoserieVul onderstaande velden in en ontvang de video's in je mailbox

Adverteren op YouTubeDe vierde mogelijkheid voor een YouTube video advertentie is de “in-display” positie. Het grote voordeel van dit type video advertentie is dat deze ook waarneembaar is bij YouTube embedded content. Dit betekent dat de advertentie ook op andere websites getoond kan worden. De adverteerder betaalt op het moment dat de kijker op de advertentie bekijkt.

Ook adverteren met video op Youtube?

036-2022165 Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur. Of vraag meer informatie aan
Gerelateerde berichten meer blog
BLOG / Bedrijfsfilms Adverteren met je bedrijfsfilm op Youtube is zinloos? Betaal alleen voor geinterseerde kijkers
BLOG / Youtube marketing Optimaliseer video voor YouTube En wordt beter vindbaar