YouTube is de grootste online videodienst ter wereld en na Google de grootste zoekmachine! De videodienst is nog altijd groeiende en wilt de komende periode haar video advertising diensten uitbreiden. Wat zijn precies de exposure mogelijkheden op YouTube en hoe zet je deze het beste in voor jouw bedrijf?
Video advertenties inzetten op YouTube kan erg succesvol zijn. Als adverteerder betaal je voor je video-advertentie enkel op basis van CPV (Cost Per View). Dit betekent simpelweg dat je pas voor je videocampagne betaald op het moment dat de kijker daadwerkelijk jouw video ziet. Mocht de kijker beslissen jouw video-advertentie op YouTube na vijf seconden weg te klikken, dan worden er geen kosten in rekening gebracht.
Adverteren met video op Youtube heeft vele voordelen. Zo kun je eenvoudig targeten op locatie en op specifieke momenten. Zo worden jouw video’s enkel getoond waar en wanneer jij dat wilt. Er zijn verschillende mogelijkheden om video advertenties in te zetten, namelijk:
In-stream
Het type video-advertentie “in-stream” kan voorafgaand aan de video of tijdens de video worden afgespeeld. Deze vorm van video adverteren wordt voornamelijk ingezet door grote merken om branding te creëren. Het aantrekkelijke aan deze mogelijkheid is dat de kijker na vijf seconden de advertentie kan wegklikken en voor de adverteerder is het aantrekkelijk dat men pas kosten maakt nadat minimaal 30 seconden of meer van de video is bekeken.
In-slate
Dit type video-advertentie wordt enkel getoond bij video’s met een duur van tien minuten of langer. De kijker krijgt rechts naast de video die hij of zij op dat moment kijkt, maximaal drie video-advertenties te zien. De adverteerder betaalt op het moment dat de kijker op de advertentie bekijkt.
In-search
Het type “in-search” is vergelijkbaar met tekstadvertenties in Google Adwords. De advertentie wordt weergegeven rechtsboven in beeld. De advertentie staat hier tussen het video resultaten blok. De adverteerder betaalt op het moment dat de kijker op de advertentie bekijkt.
In-display