Bel ons op036-2022165
Info & prijzen

Promotiefilm laten maken

In de schijnwerpers

Promotiefilms zijn videoadvertenties waarmee videomarketingbureau Devion jouw product, evenement of bedrijf volop in de schijnwerpers zet en je boodschap doeltreffend overbrengt. We zetten in op de juiste reactie én actie van de kijker, voor een optimaal resultaat.

Alle (video) disciplines

Concepters, scenarioschrijvers, regie, licht, geluid, muziek, montage, animatoren… alle disciplines onder één dak. Dat is Team Devion.

Volledige begeleiding

We nemen alles rond de videoproductie uit handen. Natuurlijk stellen we daarbij feedback op prijs. Ook houden we van een nauwe samenwerking.

Eigen merkidentiteit

Wij vinden het belangrijk dat de huisstijl van de klant terug te zien is in de film. Elke klant verdient daarom een unieke promotievideo.

Een greep uit ons werk Voorbeelden van promotiefilms
Talen ToolsPromovideo's
HillromPromovideo's
LuggoPromovideo's
Virtual VaultsPromovideo's
Talen Tools
Employer Branding Testimonial Klaas
Loading
Hillrom
Promovideo Safe Patient Handling
Loading
Luggo
Commercial Luggo
Loading
Virtual Vaults
Branding video Virtual Vaults
Loading

Promotiefilm laten maken?

Voor elk project en budget hebben wij het juiste antwoord. Dus neem contact op, vertel ons je wensen en ontvang binnen 24 uur een overzicht van alle mogelijkheden voor je promofilm.

  • Binnen 24 uur reactie
  • Helemaal vrijblijvend
Vraag informatie en prijzen aan
  • Ik wil meer vertellen
Geheel vrijblijvend

Promotiefilm op maat

Je identiteit en doelen overal tot hun recht

Wie ben je, wat heb je nodig… en waar? Dat is de heilige drie-eenheid voor onze video-inspanningen. Zodra we dit weten kunnen we promotiefilms voor je maken die je merkidentiteit uitstralen, jouw wensen realiseren en op de juiste platforms of websites worden gepubliceerd. Volledig maatwerk dus.

Het effect van jouw promotievideo

De juiste analyse: van goed naar (nog) beter

Een mooie promotiefilm kan je vervullen met trots. Maar het gaat erom wat je bereikt met je promotievideo. Daarom analyseren we, als onderdeel van het gehele proces, goed wat er gebeurt ná publicatie. Met ons eigen video management systeem en Google Analytics kunnen wij alle effecten van je promotievideo meten.

Onze werkwijze

Welkom in onze keuken

Niets zo vervelend als halve oplossingen. Wij leveren een totaalpakket. Een kwalitatieve productie. Promotiefilms van begin tot eind, waarbij jij voortdurend betrokken bent en wij van kick-off tot inzet jouw merkidentiteit en doelstellingen bewaken.

Info & prijzen

Hoe we dat doen

In 6 stappen naar het eindresultaat
Stap 1: Kick-off

De voorbereiding is alles. We horen graag over het verhaal achter je organisatie en producten. Daarmee maken we je promotievideo persoonlijk en uniek.

Stap 2: Concept

Nu is het tijd om jouw verhaal in een aantrekkelijk concept te gieten. We rusten niet tot we de allermooiste ideeën hebben samengebracht in het best passende concept.

Stap 3: Script

Een heerlijk geluid: de ratelende toetsenborden van onze schrijvers. En altijd weer een feest om te zien hoe zij de boodschap op originele wijze en met de juiste sfeer weten te vangen.

Stap 4: Opnames

Hier is alles om te doen. Regisseur, cameraman, acteurs, producent: iedereen van het team staat op scherp om het verhaal mooi in beeld te brengen. Rollen maar met die camera’s. En… actie!

Stap 5: Montage & Sound

Onze editors nemen alle beelden in ontvangst… en verknippen deze met de best passende muziek. Nog wat kleine animaties en andere kleurbalans voor jouw perfecte promotiefilm: helemaal op maat.

Stap 6: Inzet

Dan komt de laatste en misschien wel belangrijkste stap in het proces: de verspreiding van de promotievideo. We stellen alles zo in, dat de video precies bij jouw doelgroep op het scherm belandt.

“Ze komen hun afspraken na en denken echt met ons mee” - Eric Dubbelaar - Mavention
Blog Meer over promotiefilms
BLOG / Promovideo's Promotiefilms: waar in de customer journey zet je ze in? Welk type promotiefilm hoort waar in de klantreis?
BLOG / Videostrategie Voordelen video agency partner: loyaliteit en langetermijngroei 7 redenen om te kiezen voor een video agency partner
Veelgestelde vragen over promotiefilms
Wat is een promotiefilm?

Het klinkt simpel genoeg. Een promotiefilm is bedoeld om iets te promoten. Maar dat ‘iets’ kan van alles zijn. Je kunt ervoor kiezen om je hele merk onder de aandacht te brengen met een video, dan noem je het meestal een branding video. Maar ook als je je publiek wilt laten kennismaken met je evenement, product of dienst, heb je het over een promotiefilm. Een promotiefilm is een geweldige trekpleister. Je vertelt vaak een meeslepend verhaal, maakt je doelgroep enthousiast en houdt je merk top of mind bij een grote groep kijkers.

Welke soorten promotiefilms zijn er?

Wat voor soort film is een promotiefilm eigenlijk? Er zijn vele soorten promotiefilms. Los van het onderwerp – een dienst, product, evenement of merk – kan een promotiefilm heel specifiek en concreet zijn, maar kan hij ook als teaser of samenvatting werken. Daarnaast zijn er verschillende platforms waar je een promotiefilm kunt vertonen, wat weer gevolgen heeft voor de vorm. Zo kan een promotievideo verticaal, horizontaal of vierkant zijn of enkele seconden of juist meerdere minuten duren. Tenslotte kun je een promotiefilm vormgeven met animatie, live action of een combinatie; en je kunt kiezen voor meeslepende muziek of juist spaarzame geluiden. Wij vertellen je graag wat voor jouw bedrijf en onderwerp de beste keuze is. Vraag hier om persoonlijk advies.

Waarom heb ik een promotiefilm nodig voor mijn bedrijf en klanten?

Een promotiefilm bevat inhoudelijk en qua emotie veel kracht. Het is daarom een perfect middel om jouw merk of product onder de aandacht te brengen. Het kan een heel aantrekkelijk beeld van je bedrijf geven, met veel sfeer. Video is het meest geconsumeerde online marketingmiddel dus als je wilt dat je doelgroep je (genoeg) opmerkt, kun je niet om video heen. Een promotiefilm is een ideaal type bedrijfsfilm om aan je merkbekendheid te werken. Een promotievideo is een heel veelzijdig soort video; niet alleen kun je kijkers triggeren om actie te ondernemen en jouw product te kopen, je kunt krachtig je boodschap communiceren en klanten voor de lange termijn aan je merk binden.

Hoe commercieel is een promotiefilm of promotievideo?

‘Promotie’ klinkt heel zakelijk en daar is niets mis mee. Het zegt ook niets over de kwaliteit. Een promotiefilm doet precies wat hij belooft: hij promoot jouw merk, evenement of product en geeft informatie aan je doelgroep. Met het doel om daar veel kijkers, klanten en aankopen voor terug te krijgen. Maar alles wat maar enigszins aandacht verdient, verdient een promotiefilm, of het nu een commercieel bedrijf is, een goed doel, een stichting of ander soort (non-profit) organisatie. Daarnaast kan een promotiefilm ook heel artistiek zijn en krachtige emoties opwekken. Wil je ook weten wat een promotiefilm voor jouw merk of organisatie kan doen? We helpen je graag! Klik hier voor advies.

Wat kost een promotiefilm laten maken?

De kosten van het laten maken van een promotiefilm zijn afhankelijk van verschillende zaken, waaronder de lengte van de video, het soort video en de diensten van het videoproductiebedrijf. Prijzen verschillen dus enorm. Je kunt voor zo’n tweeduizend euro klaar zijn, maar een prijs van rond de twintig duizend euro is ook mogelijk. Kijk dus vooral wat je (terug)krijgt voor de prijs die je betaalt. Wat kost elk onderdeel en hoe ziet de samenwerking met de videopartner eruit?Heeft het videoproductiebedrijf bijvoorbeeld interessante (aanvullende) diensten? Als voorbeeld: doen ze ook aan de verspreiding en marketing van je promotiefilm of krijg je alleen het videobestand aangeleverd? En moet je nog veel zelf doen of wordt alles je uit handen genomen?

Wat levert een promotiefilm op?

Dit is wat iedereen wil weten. Natuurlijk, de kosten zijn belangrijk, maar hoe veel of weinig geld je er ook instopt, jouw promotiefilm moet wel wat opleveren. In de vorm van (betalende) klanten. Daar doe je het tenslotte voor. Maar net zoals bij de kosten zijn de opbrengsten niet voor iedere video hetzelfde. Het hangt ook heel erg af van de kwaliteit, je doelstellingen en het type video. Wil je alleen jouw merk onder de aandacht brengen of ook echt een product verkopen met behulp van je promotiefilm? Plaats je de film op je website of op andere plekken? Wie zijn je klanten en hoe gedragen ze zich? Dat moet je allemaal meenemen om goed het succes te kunnen meten. Maar in alle gevallen werk je aan betere zichtbaarheid voor je merk.

Ook een promotiefilm laten maken?

036-2022165 Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur. Info & prijzen