Promotiefilm laten maken
Met een promotiefilm zet Devion Video Agency jouw product, organisatie of merk volop in de schijnwerpers, met haarscherpe focus op je boodschap. Daarbij zetten we in op de gewenste emotie en reactie bij de kijker, voor een optimaal resultaat.






















Promotiefilm laten maken: het beste verhaal
We helpen jou bij het promoten van je merk of verhaal door middel van bewegende content. Dit kan gaan om het produceren en inzetten van een enkele promotiefilm of het inrichten van een volledige viewer experience. Een promotiefilm laten maken is dan één van de onderdelen die leiden tot maximale betrokkenheid bij de kijkers.


Promotiefilm op maat: onze werkwijze
Wie ben je, wat heb je nodig… en waar? Dat is de heilige drie-eenheid voor onze video-inspanningen. Met deze informatie kun je een promotiefilm laten maken die je merkidentiteit uitstraalt, aansluit op jouw wensen en op de juiste platforms of websites de juiste doelgroep bereikt.
Volledig maatwerk dus, zowel wat betreft het maken van de promofilm zelf – inclusief montage, voice-over en andere noodzakelijke onderdelen – als het behalen van strategische doelstellingen. Dit doen we met onze vele jaren aan ervaring, expertise in elke discipline en jouw onmisbare feedback.

Het effect van promotievideo: maak het verschil
Een promotiefilm kan je doelgroep raken en ook intern voor een gevoel van trots zorgen. Maar je wilt ook graag wat concrete resultaten hebben van je promotievideo. Informatie over views, clicks, shares en conversies bijvoorbeeld.
Daarom analyseren we, als onderdeel van het gehele proces, goed wat er gebeurt ná publicatie van de video, of deze nu op Facebook of je eigen website wordt geplaatst. Met ons eigen video management systeem en GA4 kunnen wij alle effecten van je promofilm meten en zo een goed beeld krijgen van de effectiviteit van de film.
Veelgestelde vragen over promotiefilms:
Vragen die wij vaak krijgen van organisaties die door ons een promotiefilm laten maken:
Wat is een promotiefilm?
Het klinkt simpel genoeg. Een promotiefilm is bedoeld om iets te promoten. Maar dat ‘iets’ kan van alles zijn. Je kunt ervoor kiezen om je hele merk onder de aandacht te brengen met een video, dan noem je het meestal een branding video. Maar ook als je je publiek wilt laten kennismaken met je evenement, product of dienst, heb je het over een promotiefilm. Een promotiefilm is een geweldige trekpleister. Je vertelt vaak een meeslepend verhaal, maakt je doelgroep enthousiast en houdt je merk top of mind bij een grote groep kijkers.
Welke soorten promotiefilms zijn er?
Wat voor soort film is een promotiefilm eigenlijk? Er zijn vele soorten promotiefilms. Los van het onderwerp - een dienst, product, evenement of merk - kan een promotiefilm heel specifiek en concreet zijn, maar kan hij ook als teaser of samenvatting werken. Daarnaast zijn er verschillende platforms waar je een promotiefilm kunt vertonen, wat weer gevolgen heeft voor de vorm. Zo kan een promotievideo verticaal, horizontaal of vierkant zijn of enkele seconden of juist meerdere minuten duren. Tenslotte kun je een promotiefilm vormgeven met animatie, live action of een combinatie; en je kunt kiezen voor meeslepende muziek of juist spaarzame geluiden. Wil je voor jouw organisatie een promotiefilm laten maken? Dan vertellen we graag wat voor jouw bedrijf en onderwerp de beste keuze is. Vraag hier om persoonlijk advies.
Waarom heb ik een promotiefilm nodig voor mijn bedrijf en klanten?
Een promotiefilm bevat inhoudelijk en qua emotie veel kracht. Het is daarom een perfect middel om jouw merk of product onder de aandacht te brengen. Het kan een heel aantrekkelijk beeld van je bedrijf geven, met veel sfeer. Video is het meest geconsumeerde online marketingmiddel dus als je wilt dat je doelgroep je (genoeg) opmerkt, kun je niet om video heen. Een promotiefilm is een ideaal type bedrijfsfilm om aan je merkbekendheid te werken. Een promotievideo is een heel veelzijdig soort video; niet alleen kun je kijkers triggeren om actie te ondernemen en jouw product te kopen, je kunt krachtig je boodschap communiceren en klanten voor de lange termijn aan je merk binden.
Hoe commercieel is een promotiefilm of promotievideo?
‘Promotie’ klinkt heel zakelijk en daar is niets mis mee. Het zegt ook niets over de kwaliteit. Een promotiefilm doet precies wat hij belooft: hij promoot jouw merk, evenement of product en geeft informatie aan je doelgroep. Met het doel om daar veel kijkers, klanten en aankopen voor terug te krijgen. Maar alles wat maar enigszins aandacht verdient, verdient een promotiefilm, of het nu een commercieel bedrijf is, een goed doel, een stichting of ander soort (non-profit) organisatie. Daarnaast kan een promotiefilm ook heel artistiek zijn en krachtige emoties opwekken. Wil je ook weten wat een promotiefilm voor jouw merk of organisatie kan doen? We helpen je graag! Klik hier voor advies.
Wat kost een promotiefilm laten maken?
De kosten van het laten maken van een promotiefilm zijn afhankelijk van verschillende zaken, waaronder de lengte van de video, het soort video en de diensten van het videoproductiebedrijf. Prijzen verschillen dus enorm. Je kunt voor zo’n tweeduizend euro klaar zijn, maar een prijs van rond de twintig duizend euro is ook mogelijk. Kijk dus vooral wat je (terug)krijgt voor de prijs die je betaalt. Wat kost elk onderdeel en hoe ziet de samenwerking met de videopartner eruit? Heeft het videoproductiebedrijf bijvoorbeeld interessante (aanvullende) diensten? Als voorbeeld: doen ze ook aan de verspreiding en marketing van je promotiefilm of krijg je alleen het videobestand aangeleverd? En moet je nog veel zelf doen of wordt alles je uit handen genomen?
Wat levert een promotiefilm op?
Dit is wat iedereen wil weten. Natuurlijk, de kosten zijn belangrijk, maar hoe veel of weinig geld je er ook instopt, jouw promotiefilm moet wel wat opleveren. In de vorm van (betalende) klanten. Daar doe je het tenslotte voor. Maar net zoals bij de kosten zijn de opbrengsten niet voor iedere video hetzelfde. Kijkend naar de ROI van een promotiefilm, is het ook belangrijk om naar het totale plaatje te kijken van je marketinginspanningen en wat de rol van de promofilms hierin is. Het liefst kijk je ook naar de lange termijn als jullie een promotiefilm laten maken. Video laat dan vaak pas echt zijn grote kracht zien: als het zich genesteld heeft in de hoofden van kijkers en de tijd heeft gehad om de beeldvorming te beïnvloeden. Het hangt - naast je budget - ook heel erg af van de kwaliteit, je doelstellingen en het type video. Wil je alleen jouw merk onder de aandacht brengen of ook echt een product verkopen met behulp van je promotiefilm? Plaats je de film op je website of op andere plekken? Wie zijn je klanten en hoe gedragen ze zich? Dat moet je allemaal meenemen om goed het succes te kunnen meten. Maar in alle gevallen werk je aan betere zichtbaarheid voor je merk.
Waarom moet ik mijn promotiefilm laten maken door Devion?
Verplichten kunnen - en willen - we niet, maar wil je een promofilm maken die niet alleen uitlegt wat je doet of wie je bent maar die ook een krachtige emotie losmaakt en de juiste merkassociaties oproept, dan kun je vertrouwen op onze jarenlange kennis en oprechte aandacht voor jouw verhaal. We zorgen er heel graag samen met jou voor dat we de juiste doelgroep, sfeer raken en reactie bereiken.
Hoeveel promotiefilms moet ik laten maken voor het beste resultaat?
Met één promotiefilm kun je al verrassend veel bereiken. Zeker als deze qua sfeer, uiterlijk en boodschap goed aansluit bij je merkidentiteit en andere marketing- en communicatie-uitingen. En als je een helder beeld hebt van de doelstelling van de video en hier met de promotiefilm vol op inzet. Zolang je je maar bewust bent van de (merk)associaties en emoties die je met een promotiefilm oproept en hier bewust op stuurt, kun je het maximale uit je video halen.
Tegelijkertijd is de grote kracht van video de diepe, blijvende connectie die je met de kijker kan bouwen nadat deze herhaaldelijk, in verschillende fases van zijn 'reis', via bewegende beelden in contact is gekomen met jouw merkwaarden en boodschap. Als de kijker door jouw merk of organisatie in al zijn behoeftes wordt voorzien, in relatie tot jouw dienst of product, dan is de kans groter dat je een vanzelfsprekend onderdeel van zijn belevingswereld wordt en op verschillende relevante momenten aan jouw merk zal denken.
Ook de maximale potentie van promotievideo benutten?

