Tradealot is een nieuwe online broker met een baanbrekende werkwijze. De online markt van brokers is vrij traditioneel. Waar andere industrieën sprongen hebben gemaakt lopen online brokers achter betreft kosten, transparantie en integriteit. Tradealot wil deze markt graag veranderen door middel van bijvoorbeeld overzichtelijke kosten. Dit volgens het Netflix / Spotify model. Kortom een vaste maandprijs en geen wurgcontracten. In de video zien we deze verandering ten opzichte van de huidige brokers.
In de eerste fase van de video wordt aan de kijker de huidige werkwijze van online brokers uitgelegd. Vervolgens tonen we de verschillen tussen hen en Tradealot. Hier ziet de kijker gelijk de belangrijkste unique selling points van Tradealot. De animatievideo moet een trigger zijn om obligatiehouder te worden in deze beginfase van het concept. Om obligatiehouder te worden zijn er een aantal voorwaarden. Deze worden getoond met motion graphics aan een “vergadertafel”. Afsluitend met een champagne toast op een mooie verandering.
De animatie video is een motion graphic animatie. Veel aandacht is uitgegaan naar het kleurgebruik van de video. De blauw / groene kleur was al beschikbaar en op basis daarvan is er een kleurenpallet gemaakt dat passend is bij de hoofdkleur. Verder komen in de eerste scenes de kleuren rood en groen subtiel voor. Dit zijn natuurlijk herkenbare kleuren voor beleggers. Denk hierbij aan dalende of stijgende koersen.