Bel ons op036-2022165
Info & prijzen
RIS Rubber
Bedrijfsfilm RIS Rubber
Loading
RIS Rubber
Productanimatie
Loading
RIS Rubber
Werkwijze video
Loading
RIS Rubber
Wat is natuurrubber?
Loading
RIS Rubber
Waarom kan je met rubber trillingen absorberen?
Loading

RIS Rubber

Videostrategie
Online zichtbaarheid
Bewegende merkpositionering

Strategisch partner

Van commerciële doelen naar videostrategie

Online presence en toegevoegde waarde bieden door de kennispartner te zijn in de
rubberbranche. Dat is wat we samen met RIS Rubber hebben gedaan. Video is een krachtig middel om je merk een gezicht te geven en je onderscheidend vermogen te laten zien. Onze volledige videostrategie gaf hier invulling aan.

Video's van RIS Rubber

Een volledige videostrategie
Brandingvideo
Productanimatie
Werkwijze-video
Kennisvideo over natuurrubber
Kennisvideo over trillingen absorberen
BrandingvideoGeanimeerd merkverhaal

RIS is een deskundig bedrijf, dat weet iedereen die zaken met ze doet. Maar de ‘online awareness’ van het merk kon wel een zetje gebruiken. Vandaar deze branding video. In de video maakt de online kijker voor het eerst (goed) kennis met RIS. Hij ervaart de volledige merkidentiteit, inclusief huisstijlkleuren en de belangrijkste merkwaarden.

ProductanimatieWat is rubber?

De productanimatie van RIS legt tot in detail uit wat de essentie is van hun hoofdbestanddeel: rubber. Door de veelzijdigheid van animatie kan alles - van de oorsprong tot de toepassingen - elegant uitgelicht worden, hoe ‘onmogelijk’ de situaties ook zijn. Deze combinatie van historie en productinformatie geeft de kijker het geloof dat rubber een betrouwbare, effectieve oplossing is.

WerkwijzeRIS Rubber komt tot leven

Met animatie kun je een prachtige branding- en productvideo maken. Maar een letterlijk beeld geven van het bedrijf - erg belangrijk als het maat- en mensenwerk betreft - kan eigenlijk alleen met een live action ‘achter de schermen’-video. Hierbij kun je op verschillende manieren een connectie met de kijker opbouwen. Maar als het even kan: een snufje humor doet wonderen.

Kennisvideo over natuurrubberBeter aanwezig door kennisdeling

Een van de manieren om online aanwezigheid te vergroten is door ‘simpelweg’ een grote hoeveelheid video’s te publiceren. Maar kwantiteit kun je alleen (goed) produceren als je kwaliteit hebt. Gelukkig heeft RIS veel kennis in huis. Deze besloten we te gieten in een speelse, aantrekkelijke vorm. Zo is de kans groter dat de gedeelde kennis de kijker bijblijft.

Kennisvideo over trillingen absorberenBeleving is alles

Een ‘kennisbank-video’ is een goede manier om je als autoriteit te presenteren. Het klinkt alleen niet als iets waarvoor kijkers rechtop in hun stoel gaan zitten. Maar waarom zou dat niet kunnen? Je mag als merk best de gekte en het enthousiasme voor je product uitstralen. Dat werkt juist aanstekelijk. Daarom hebben we kennisvideo’s gemaakt gericht op beleving.

Samenwerking als succesfactor

Vrijheid van beide kanten

We kregen veel speelruimte om iets gaafs neer te zetten, en andersom gaven wij hen
weer vrijheid in wat ze willen vertellen. Het is vervolgens aan ons om de boodschap te verwerken in een sterk videoconcept. Wederzijds vertrouwen leidt tot een ijzersterke samenwerking.

Rubber is niet saai

Anders zijn dan anderen

We staken de creatieve koppen bij elkaar voor een out-of-the-box idee in een traditionele branche. Maak het kleurrijk en maak het een beleving. Speelsheid en toegankelijkheid waren keywords die centraal stonden. Zo ontstond het experience lab waarin we op speelse wijze allerlei kennisvideo’s hebben opgenomen. Maar ook bedrijfsfilms, een werkwijzevideo en productanimaties maken onderdeel uit van de gehele videostrategie.

Een greep uit de video's van RIS Rubber

Volledige videostrategie

Ook videomarketing inzetten?

Doen we graag :)
photo
Bel of mail Sietse
Info & prijzen