Instructiefilm laten maken
Instructievideo’s maken complexe handleidingen overbodig. Want zien is begrijpen. Maar zien schept ook vertrouwen in eigen kunnen en in jouw betrouwbaarheid en toegevoegde waarde als merk. Video agency Devion weet al deze elementen in de juiste balans te optimaliseren.
Wij zijn jouw strategisch videopartner
Als strategisch videopartner helpen wij organisaties om heldere video-instructies te produceren. Naast de boodschap van de video is stijl en vorm belangrijk om deze goed te laten aansluiten op de digitale vaardigheden van de kijker. Een volledig integratie met andere contactmomenten zorgt voor een succesvol inzet van video.
Ingewikkeld? Laat een instructiefilm maken
Bij instructiefilms heeft een duidelijke inhoud prioriteit. Toch kan de vorm helpen bij het opnemen van de materie, waarbij je kunt kiezen tussen animatie, echte mensen die de handeling demonstreren, een schermopname en nog veel meer.
Succesvolle instructiefilm
Is de instructievideo voor de kijker nuttig geweest? En heb je de juiste kijkers bereikt? Dit hangt af van de video zelf maar ook van de inzet. Wij zorgen voor publicatie op de juiste plek en analyseren onder meer de views, reacties en relatieve performance op de pagina.
Veelgestelde vragen over instructiefilms
Lees onze beknopte antwoorden op veelgestelde vragen bij het laten maken van instructievideo's.
Wat kost een instructiefilm?
We hebben het liever over de opbrengsten van een instructiefilm maar we snappen de vraag. Instructievideo’s maken we helemaal op maat. Daarbij spelen zaken mee als de duur, stijl en het soort video. Is het een instructie voor software, een machine of een medische handeling? En wat voor diensten biedt het videobedrijf allemaal, naast de productie van de video? Wordt er bijvoorbeeld nog aandacht besteed aan de marketing en verspreiding? Dat kan allemaal invloed hebben op de prijs. Maar je bent bij ons altijd verzekerd van een optimaal presterende instructievideo, ongeacht het prijssegment. Neem contact op voor jouw persoonlijke aanbod.
Wat is de ideale lengte van een instructiefilm?
In een instructiefilm is het niet voldoende om de kijker even kort een indruk te geven van je merk. Als iemand een instructievideo bekijkt is dit meestal niet zijn eerste kennismaking met een bedrijf. De kijker moet alle handelingen snappen die nodig zijn om een product te gebruiken. In duidelijke taal en net zo duidelijke beelden. Een instructiefilm moet daarom zo lang zijn als noodzakelijk om de boodschap over te brengen. Soms ben je na een halve minuut al klaar, soms na drie minuten. Als je je kijker maar de juiste informatie geeft. Daar zorgen we voor!
Wat is de gemiddelde doorlooptijd van een instructiefilm?
De doorlooptijd van een instructiefilm is 3 à 6 weken. Maar weet je daarmee genoeg? Wij denken van niet. Want wat gebeurt er allemaal in die weken? In hoeverre word jij bij het proces betrokken. In welke gevallen duurt het langer of kan het korter? Wij zorgen er altijd graag voor dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Dat de indeling van de taken naar wens is, dat we genoeg feedbackrondes inplannen en natuurlijk dat we de instructiefilm kunnen maken die jij voor ogen hebt. En als we daarvoor moeten schuiven of improviseren, dan doen we dat.
Wat is het doel van een instructiefilm
Met een instructiefilm wil je kijkers informatie bieden. Dit kan om van alles gaan. Misschien zijn er nieuwe veiligheidsprotocollen binnen je bedrijf en wil je dit effectief naar je medewerkers communiceren. Of je wilt praktische algemene kennis delen met je klanten, zodat je beter top of mind blijft en de kijker je bedrijf sneller aan zal bevelen bij vrienden. Maar natuurlijk kan het ook gewoon gaan om het overbrengen van de noodzakelijke handelingen bij de ingebruikname van je product. Met een instructiefilm kun je op elk mogelijke manier je publiek informeren, overtuigen of service verlenen.
Waarom moet ik een instructiefilm laten maken?
Het korte antwoord: een instructiefilm werkt! Op wat voor manier je je kijkers ook wilt informeren, je bereikt ze pas echt goed met een instructiefilm. Mensen zijn visueel ingesteld en nemen veel beter informatie op via beelden dan (alleen) tekst. Nog meer voordelen: met een instructiefilm kun je goodwill kweken en je merkidentiteit communiceren. Bovendien kun je elke soort instructie in videovorm gieten. Of je nu bedrijfsprocessen wilt verduidelijken aan je personeel of je klanten wilt uitleggen hoe ze je product moeten gebruiken, je doet het met een instructiefilm!
Wat voor type instructiefilms maken jullie?
You name it! U roept, wij draaien! Letterlijk. Tenzij het een animatievideo is. Wat stijlen betreft kunnen we elk type instructiefilm maken. De stijl is altijd toegespitst op jouw merkidentiteit en daarom volledig uniek. Verder kun je kiezen voor een geanimeerde of digitale instructie, bijvoorbeeld om een proces laagdrempelig uit te leggen. Animatie is praktisch, want makkelijk aan te passen bij toekomstige productwijzigingen. Je kunt ook kiezen voor live action, waarin je de echte handelingen kunt tonen en persoonlijkheid kunt toevoegen. Tenslotte voegen wij elementen als een tijdlijn en stappen toe zodat de kijker de boodschap makkelijker kan verwerken.
Wat hebben jullie nodig voor een offerte?
Het is ons streven om jouw merkidentiteit optimaal over te laten komen bij je kijkers en ze het gevoel en de kennis te geven die je wilt overbrengen. Daarom moeten we vooral goed weten wie je bent en wat je doelen zijn. Wat daarvoor nodig is? Een openhartig gesprek. En indien mogelijk een brand guide, zodat we rekening kunnen houden met je huisstijl en de herkenbaarheid van je merk kunnen maximaliseren. Zodra we een duidelijk plan hebben, ontvang je een passende fixed-price-offerte. Vraag hier jouw persoonlijke offerte op..