Gifjes kunnen van alles zijn: schattig, grappig, kleurrijk… maar ‘professioneel’ is geen associatie die veel mensen zullen hebben. Toch worden er steeds vaker gifjes gemaakt en beschikbaar gesteld door bedrijven. En begrijpelijk! Gifjes zijn makkelijk inzetbaar, trekken meteen de aandacht en omdat de verspreiding meestal niets kost, leveren ze veel op!
Voor het maken van een gifje zijn verschillende filmprofessionals nodig. Bij Devion hebben we alle spelers en kennis onder één dak.
Bij het maken van een gif komt nog best wat kijken. Maar geen zorgen, we regelen alles zelf. Jij hoeft nergens aan te denken.
Het is belangrijk dat klanten jouw optimaal kunnen herkennen. In de gif laten we daarom jouw stijl terugkomen. Hoe creatief of vernieuwend de gif ook wordt.
Verrassend genoeg kun je met gifjes echt een verhaal vertellen. Daarnaast kun je ze verwerken in je social media profiel, ze inzetten als social berichten, in nieuwsbrieven opnemen en op je website gebruiken. Ook handig: als je ze in gif-zoekmachines en -databases laat opnemen (zoals Giphy en Tenor) kun je moeiteloos heel veel mensen bereiken.
Een gifje is vaak luchtig maar kan ook zeker serious business zijn. Een bewegend beeld prikkelt simpelweg meer dan alleen tekst of een stilstaand beeld. Een nieuwsbrief die is voorzien van een aansprekend gif filmpje zorgt meestal voor een hogere conversie. En wat vind je van alle free publicity die je krijgt als jouw grappige gifjes massaal gedeeld worden via WhatsApp? Precies… onbetaalbaar
Met onze kennis van bewegend beeld en het effect hiervan op de kijker, maken wij zakelijke gifjes die ook echt een boodschap overbrengen. Dit doen we op basis van jouw merkidentiteit en slim toegespitst op een specifiek thema of bepaalde campagne. Niet hoogdravend, maar gewoon vlot, slim en effectief.
Info & PrijzenGifjes worden dagelijks vele duizenden, zelfs miljoenen keren ingezet door gebruikers van social media platforms. Dus is het zeer waardevol als je gifjes vindbaar zijn in de hiervoor gebruikte zoekmachines; die van Giphy en Tenor dus. Voor Tenor is het een kwestie van een account creëren (of inloggen met Google), uploaden en klaar! Om in de zoekmachine van Giphy te komen moet je een Brand Channel aanvragen. Hiervoor moet je eerst een regulier account aanmaken, 5 eigen gifjes uploaden en wat bedrijfsinformatie (zoals een legitieme website) invoeren. Dan een aantal dagen wachten op goedkeuring en je gifjes zijn live!
Social media als Whatsapp, Twitter of Facebook zijn niet de enige platforms en mogelijkheden om gifjes in te zetten voor je bedrijf. Zo kun je specifieke pagina’s op je website aansprekender maken, of gifjes toevoegen in nieuwsbrieven, ter ondersteuning van een nieuw product. Maar gifjes doen het ook heel goed als bewegende digitale buitenreclame. Waar dan ook, met gifjes trek je de aandacht. Zaak is natuurlijk wel dat dit je ook echt wat constructiefs oplevert. Wij helpen je graag met het verkrijgen van de juiste aandacht.
Als je gifjes op maat laat maken, voor een specifieke campagne of een concrete emotie, weet je zeker dat je gifjes helemaal overeenkomen met je bedoeling. Je kunt strategisch te werk gaan en je richten op de beste emoties of producten, met een hele serie aan gif animaties. Je weet ook zeker dat alles in beeld komt wat nodig is. Daarnaast kunnen gifs best complex zijn in hun opbouw, bijvoorbeeld in collages met verschillende handelingen of gezichtspunten. Met professionele gifs is alles duidelijk en helemaal geoptimaliseerd voor de gewenste reactie.
Zelf een gif maken van een willekeurig filmpje kost je vrijwel niets, maar we hebben het hier over professionele gifs, die passen in een goed uitgedachte (video)marketingstrategie. Zo’n strategie – en het bijbehorende prijskaartje – ziet er voor ieder bedrijf weer anders uit. Hierbij wordt dan een hele serie gifs gemaakt, bestaande uit (vele) tientallen losse gif animaties. Afhankelijk van de grootte van het marketingplan en de database die je wilt aanleggen, kun je deze dan op ieder willekeurig moment inzetten of laten inzetten door enthousiaste gebruikers. Vooral dat laatste kan je heel veel gratis reclame opleveren.
Je zou het niet zeggen, maar met een gif kun je bijna iedere willekeurige boodschap overbrengen. Zolang het maar kort en krachtig kan, dus binnen, zeg, 5 seconden. Natuurlijk is een lange(re) video beter geschikt om een verhaal vertellen, compleet met argumenten en details. Maar ook in een paar seconden is een hoop mogelijk. Zo kun je met gifs niet alleen snel een emotie laten zien maar kun je ook heel goed een nieuw product onthullen of instructies tonen.
Ja, gifs zijn meestal los en luchtig en jongeren zijn inderdaad de fanatiekste gebruikers, maar toch worden ze door een verrassend brede groep gewaardeerd. En dat is niet zo gek: een goed gekozen gif tovert onmiddellijk een glimlach op je gezicht. Hij trekt de aandacht en neemt weerstand weg, wat natuurlijk erg gunstig is voor de promotie van jouw merk. Er is ook een verschil tussen kinderachtig en speels, cheesy en grappig, en tenenkrommend en ontwapenend. Daarnaast kan een gif zo inhoudelijk, zakelijk en stijlvol worden als je wilt. We helpen je graag!