Tv- of YouTube-kijkers geven wel eens af op commercials, maar daar trekken we ons niets van aan. Want commercials moeten! Ze versterken je merk, houden je top-of-mind bij het publiek en brengen de mensen op de hoogte van jouw nieuwe, gave product of dienst. Bovendien: als jij gewoon een sterke commercial lanceert, maak je alleen maar vrienden. En klanten.
Wij hebben alle filmprofessionals die je nodig hebt voor je commercial onder één dak. En altijd perfect op elkaar ingespeeld. Team Devion staat voor je klaar.
Weet je niet zo goed waar je moet beginnen met een commercial? Kom naar Devion. Wij nemen de gehele organisatie uit handen. En houden jou natuurlijk continu op de hoogte. Vind je het leuk om actief mee te doen? Ook goed, dan doen we het samen.
Wat we ook doen en welke mooie technieken we ook inzetten, jouw identiteit staat altijd centraal. Wij zorgen ervoor dat de commercial 100% aansluit bij je eigen huisstijl.
Stiekem houden we allemaal van commercials. Maar alleen van goede commercials natuurlijk. Je kan vast zo 20 reclames uit je mouw schudden die je to in detail na kan vertellen (of zingen). Omdat ze grappig, aandoenlijk, creatief, of zelfs shockerend waren. Dat pindakaas-jongetje dat schaatser wilde worden, het sandwich broodsmeersel in de fitnessclub, die Indiase jongen die van zijn barrel een ander automodel maakte met behulp van een olifant, de vliegerende jongen die niet uitkijkt als hij de straat oprent. Beter dan alle andere reclame-uitingen kunnen commercials de kijker raken.
Wat handig is van het online plaatsen van commercials is dat je alles kunt meten en analyseren. Je kunt zien wie je commercial bekijkt, waar ze nog meer naar kijken, waar ze op klikken als ze klaar zijn. Dat is waardevolle informatie voor je marketingafdeling. Daarnaast kunnen we met deze gegevens de commercial verder finetunen en nog beter inzetten. Zo wordt de commercial bijna gegarandeerd succesvol.
Bij Devion weten we alles van video. Of eigenlijk: van het produceren en verspreiden van succesvolle video’s voor jouw bedrijf. Ons topteam van film- en marketingexperts doet er alles aan om unieke commercials te maken die precies doen wat jij voor ogen hebt. Gefocust, bevlogen, en altijd in overleg met jou.
Info & PrijzenDe aftrap van het maken van een commercial begint helemaal met jou. Ok, wij zijn er ook bij, maar het draait om jouw product en jouw boodschap. Eerst willen we erachter komen wie jij bent en wat jouw belangrijkste waardes zijn. Vervolgens bepalen we wat de klant moet weten over jouw merk en het item dat je onder de aandacht wilt brengen. Kortom, een goede commercial begint bij jezelf.
Goed, alles op een rijtje? Je weet wie je bent, wie je wilt zijn, wat je wilt verkopen?En weten wij het ook? Mooi, dan gaan we je overdonderen met onze prachtige ideeën voor jouw commercial. Natuurlijk sluit het allemaal perfect aan op jouw doelen en visie. Maar hoe goed we je ook denken te kennen, we drukken onze hersenspinsels er niet zomaar doorheen. Jij geeft je feedback en samen kiezen we voor het definitieve concept.
Als we een klap hebben gegeven op het concept, gaan onze woordkunstenaars aan het werk met een uitgebreid script. Het algemene idee wordt dan omgetoverd tot een vlot, overtuigend verhaal met aansprekende dialoog en een strakke opbouw. Uiteraard wel altijd met aandacht voor jouw doelen en unieke tone of voice.
Fijn, het is zover! De camera’s kunnen uit het vet worden gehaald om dat mooi uitgebalanceerde script in beelden vast te leggen. Ons team van filmprofessionals komt bij je langs op kantoor, op locatie of in de studio en draagt zorg voor alle werkzaamheden. Je hoeft zelf alleen maar te kijken hoe jouw ultieme commercial voor je ogen ontstaat.
Als we klaar zijn met filmen, is de commercial nog niet af. Want het ruwe materiaal moet eerst nog gefinetuned worden. De shots en scènes moeten op de beste manier gemonteerd worden: in de juiste volgorde, met de mooiste overgangen en de meest optimale lengtes. Verder zijn er wellicht nog een voice-over nodig, wat visuele effecten en muziek om het helemaal af te maken.
De film is klaar. Maar nog geen reden om het café in te duiken. Ons werk zit er namelijk nog niet op. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je video bekeken wordt door je doelgroep. Dus zorgen we ervoor dat Google op de hoogte is van je video, dat je een eigen videospeler krijgt en dat de video altijd goed blijft presteren. We meten hoe de video bekeken wordt en analyseren waar mogelijke verbeterpunten liggen. Indien nodig, passen we de commercial aan, voor altijd de beste performance.
Een commercial is meestal kort. Je wilt immers snel en pakkend je merk kenbaar maken bij je publiek, voordat ze wegklikken of -kijken. Toch hangt de ideale lengte heel erg af van het platform waarop je de video wilt verspreiden. Op televisie varieert de lengte van 5 tot zo’n 30 seconden. Op YouTube bestaan er verschillende advertentievormen, met een lengte van bijvoorbeeld 6 seconden, 15 tot 20 seconden, of zelfs enkele minuten. Andere online platforms hebben weer eigen vormen en lengtes. Wil je weten wat de mogelijkheden voor jouw videocampagne zijn? We informeren je graag.
De gemiddelde productietijd van een commercial is drie tot zes weken. Maar veel belangrijker dan deze vinkjes in je agenda is de vraag wat er in die weken gebeurt. Hoeveel feedbackrondes zijn er, op wat voor momenten komen we bij elkaar om even creatief te sparren? Wat zijn jouw doelstellingen en hoe kunnen deze het beste ingepast worden? Misschien is het wel nodig om wat te schuiven met data. Het belangrijkste is dat wat samen op één lijn zitten: creatief én qua planning. Zolang we jou maar een kwalitatieve video kunnen bezorgen is er van alles mogelijk.
Voor een goede commercial is een goed concept allesbepalend. Je kunt nog zo’n dure filmcrew eropuit sturen op de draaidagen, als het concept rammelt, heb je een probleem. Daarom nemen we altijd voldoende tijd voor het bedenken van een creatief concept dat volledig aansluit bij het merk of product. Daarmee heb je een veel betere kans dat je een authentieke, onderscheidende video maakt. Eentje die prikkelt, overtuigt en de juiste kijkers bereikt. Want ook dát is essentieel. Je moet weten wie je kijkers zijn en waar ze behoefte aan hebben. We helpen je hier graag mee.
Reken maar! Dit is wat we doen, waar we enthousiast van worden. Dit is waar we dagelijks onze vakkennis en creativiteit voor gebruiken. Niet voor onze eigen eer, maar om bedrijven unieke en effectieve commercials te bezorgen. Commercials die niet alleen alle juiste snaren raken, maar ook de gewenste boodschap overbrengen en de kijkers tot actie aanzetten. Om voorbeelden te zien hoef je maar één blik op onze homepage te werpen. En op onze case-pagina’s zie je alle specifieke video’s, compleet met uitleg en achtergronden. Hier kun je volop inspiratie krijgen voor het zelf laten maken van een commercial.
Dat kan zeker! Veel van onze klanten hebben een internationale doelgroep en daarmee behoefte aan een voice-over of ondertiteling in meerdere talen. Wel zo handig dus dat wij de beschikking hebben over native speakers uit meer dan 50 verschillende taalgebieden. Daarmee ben je altijd verzekerd van een tekst of stem die volledig rekening houdt met de culturele eigenheid van de betreffende taal. Bij de keuze voor meerdere talen zorgt Devion voor de correcte implementatie van de voice-over zodat jouw kijkers altijd de juiste taal voorgeschoteld krijgen. Meer weten over het proces of de prijzen? Neem dan vrijblijvend contact op.