Strategie productanimaties
Knauf vindt dat iedereen een ideale ruimte verdient om in te wonen, werken of te verblijven. Daarom bieden zij een assortiment aan innovatieve afbouwsystemen en -materialen voor nieuwbouw, renovatie en restauratie. Het assortiment bestaat uit honderden producten met elk eigen unieke voordelen. Sommige producten hebben enige uitleg nodig of zijn zo mooi dat je ze gewoonweg op video wilt zetten!

Focus op het product
In het concept staan de producten van Knauf centraal. De producten worden geanimeerd weergegeven in een blueprint. Dit zorgt voor een setting waarbij alle aandacht uitgaat naar de producten. Er is bewust gekozen om niet alle voordelen per product te benoemen, maar te focussen op één of slechts enkele unique selling point(s). Na de productuitleg verandert de blueprint in een fotografische setting die overeenkomt met de huisstijl en communicatie-uitingen van Knauf.

Illustratie en animatie
De animatievideo is een combinatie van animatie en fotografie. De blueprint is een plattegrond van een ruimte waarin het product wordt gepresenteerd. De stijl van de video en het concept zorgen voor een laagdrempelige video die ondanks een promotionele waarde niet belerend overkomt. Knauf is een specialist in materialen voor nieuwbouw, renovatie en restauratie en wilt op deze manier de nieuwste producten in de markt aan de doelgroep(en) tonen.
Ook de maximale potentie van video benutten?

