ENTRNCE verbindt verbruikers en opwekkers in lokale energiemarkten. Met hun platform is elke denkbare energietransactie mogelijk. Zo maken ze de energiemarkt toegankelijk en stimuleren lokale gelijktijdigheid.
Merkverhaal
ENTRNCE heeft als missie ‘de standaard zetten in het faciliteren van lokale elektriciteitshandel’. Een van de uitdagingen in de communicatie hierover is dat er een grote groep betrokkenen aangesproken moet worden, die verschillende inzichten moeten krijgen en emoties moeten ervaren. Door het ontwikkelen van verschillende video’s, waarin zowel animatie als live action gebruikt wordt, konden we al deze doelen en doelgroepen targeten.

Emoties en associaties
Met een serie video’s hebben we ons enerzijds gericht op de (merk)associaties die de kijker moet krijgen bij ENTRNCE – zoals ‘inspirerend’, ‘faciliterend’ en ‘expertise’ – en anderzijds op de emoties en reacties die opgewekt moeten worden bij de verschillende kijkers.
In het bijzonder wilden we enthousiasme creëren om gebruik te gaan maken van het platform en duidelijk maken dat dit gezamenlijk moet gebeuren, op basis van collectieve lokale initiatieven. Daarnaast wilden we potentiële partners en andere stakeholders inspireren samenwerkingen aan te gaan.

Videoinzet
We zijn de communicatiedoelstellingen tegemoetgekomen in drie afzonderlijke video’s. Allereerst leggen we in animatievideo’s uit hoe het platform werkt. Daarnaast hebben we een branding video ontwikkeld die belangrijke context en waardes overbrengt. Zodat de kijker niet alleen snapt hoe het product werkt maar ook voelt dat dit soort oplossingen echt nodig zijn… en dat ze hiervoor bij ENTRNCE in goede handen zijn. Hierbij hebben we gekozen voor een combinatie van animatie en live action, om de situaties heel precies te kunnen schetsen én om ENTRNCE letterlijk en figuurlijk een gezicht te kunnen geven.
Klanten
Zowel gebruikers van het platform als potentiële partners moeten helder voor ogen krijgen wat de oplossingen van ENTRNCE inhouden en wat hun rol hierbij is (of kan zijn).
Branding
Lokale energiemarkten
Trader
Platform

Fotografie
Naast video’s hebben we ook fotomateriaal gemaakt, voor gebruik op de website en in andere communicatieuitingen. Dit zijn portretfoto’s van medewerkers, het kantoor en foto’s van medewerkers tijdens hun werkzaamheden. De foto’s maken de site niet alleen aantrekkelijker, ze geven de bezoeker ook een wat persoonlijker en completer beeld van ENTRNCE als organisatie.

Animaties en gifs
Het voordeel van het maken van de animatievideo’s is dat deze animaties ook hergebruikt kunnen worden – bijvoorbeeld als gifjes – op andere interessante plekken. Zo kunnen ze informatieve blokken op de website visueel ondersteunen, of externe mailcommunicatie meer body geven. En omdat we bij het maken van de animatievideo’s rekening hebben gehouden met bestaande stijlkenmerken van ENTRNCE, sluiten ze perfect aan op de rest van de website en de algehele merkidentiteit.
Devion heeft de tijd genomen om ons écht te leren kennen en heeft op prachtige wijze ons verhaal weten neer te zetten. Ze hebben ons tijdens het hele proces zeer goed begeleid, zowel door een ingewikkeld verhaal op een toegankelijke wijze te vertalen naar begrijpbare content maar ook door verder met ons mee te denken om het maximale uit onze video's te halen.
Melissa Niemeijer, Marketing Manager ENTRNCE
Ook de maximale potentie van video benutten?

