Bel ons op036-2022165
Info & prijzen
Videomarketing blogWaar we dagelijks mee bezig zijn

Meerdere bedrijfsfilms: voor effectieve klantenbinding

Hoeveel bedrijfsfilm heb je nodig voor een krachtige merkaanwezigheid, een sterk imago, en vele, terugkerende klanten? Nee, het is geen grap. Maar er is ook niet één juist antwoord. Er zijn wel foute antwoorden, namelijk ‘0’ en ‘1’. En, tja, ‘2’ red je het meestal ook niet mee om eerlijk te zijn. Het punt is, als je goed je doelgroep wilt bereiken en voor langere tijd klanten aan je wilt binden, moet je online consequent en overtuigend zichtbaar zijn. Met video.

Meerdere bedrijfsfilms: voor effectieve klantenbinding

De beste redenen voor meerdere bedrijfsvideo’s in je marketingstrategie

Is die ene bedrijfsfilm die je hebt laten maken voor niets? Bereik je hier echt helemaal niets mee? Natuurlijk wel. Het laten maken van een bedrijfsfilm is altijd een goed idee, ook als het bij één video blijft. Het is goed voor je imago, je helpt je klanten ermee, of je zet jezelf optimaal in de schijnwerpers, afhankelijk van het type bedrijfsfilm dat je hebt laten maken.

Maar als je echt heel gericht je doelgroep(en) wilt targeten, van elke type prospect een klant wilt maken en deze loyaal wilt houden aan je merk, is het verstandig om meerdere video’s in te zetten als onderdeel van een brede videostrategie.

Dit zijn de belangrijkste redenen voor een marketingstrategie met verschillende video’s:

1) Top of mind blijven

Het is heel simpel: als je de kijker, gebruiker of potentiële klant regelmatig prikkelt met verse videocontent, zorg je ervoor dat je merk goed in zijn (achter)hoofd blijft zitten. Even los van de kracht van je bedrijfsvideo’s, het feit dat iemand jouw merk steeds opnieuw tegenkomt heeft tot gevolg dat deze persoon jouw merk eerder zal overwegen als hij jouw product of dienst nodig heeft in zijn leven.

2) Merkimago creatief en up-to-date houden

Video is het populairste online marketingmiddel voor consumenten. Daarom doe je er als merk of organisatie goed aan om ook video in te zetten als onderdeel van je marketingstrategie. Je loopt tegenwoordig misschien niet meer voor de massa uit als je een video laat maken, maar je wilt natuurlijk ook niet achterblijven bij je concurrenten.

”Bedrijfsfilms zijn positief voor je merkimago”

Met bedrijfsfilms laat je je letterlijk en figuurlijk zien, op een dynamische manier. Je laat zien dat je creatief bent, niet stilzit en er alles aan doet om in verbinding te blijven met je doelgroep. Dat is allemaal positief voor je merkimago.

3) Je klanten in al zijn behoeften bereiken en behouden

Ben je bekend met de Viewer Experience-methode? Hiermee benader je de visueel ingestelde consument op een passende visuele manier. Dit doe je overal waar hij in contact kan komen met je merk en door in te spelen op elke behoefte die hij kan hebben. Met video inderdaad.

Je redt het niet met een one-size-fits-all benadering. Natuurlijk, mensen hebben verschillende persoonlijkheden en behoeftes en dit komt terug in de oude, vertrouwde doelgroepanalyses, maar zelfs een duidelijk gedefinieerde potentiële klant, waarvan je overtuigd bent dat hij interesse heeft in jouw product, kun je niet op elk willekeurig moment op dezelfde manier bereiken.

Jouw videocontent moet zich helemaal aanpassen aan de situatie van de kijker. Dan hebben we het niet alleen over het platform – een social video ziet er meestal anders uit dan een website-video – maar (vooral) over de informatie of het gevoel waar een kijker op dat moment aan toe is. Weet hij nauwelijks iets van jouw product of merk, dan wil je hem vooral enthousiast maken over het ‘idee’ van jouw product. Dit doe je door het grotere verhaal te vertellen en je te richten op de waarde van je product of dienst. Wanneer de kijker al wat meer weet en misschien zelfs actief op zoek is naar jouw product, kun je informatiever worden, met kenmerken en eigenschappen.

Voor een doeltreffende, stapsgewijze focus op de behoeftes van de kijker is het belangrijk dat je als merk een duidelijk, consistent beeld uitdraagt in al je video’s. Dan ben je herkenbaar en komen de klanten eerder naar je toe. Natuurlijk is dan wel een vereiste dat je verschillende video’s (en andere bewegende content) hebt waarin je herkenbaar kunt zijn.

Succesvol starten met video? Gratis 3-delige masterclass over videomarketing voor verkoop
  • Video strategie voor onze organisatie die helpt bij de verkoop?
  • Hoe verspreiden we video met de meeste impact?
  • Waar moet een goede sales video aan voldoen?
Video's bekijken
Video strategie voor onze organisatie die helpt bij de verkoop? 5 minuten
Hoe verspreiden we video met de meeste impact? 9 minuten
Waar moet een goede sales video aan voldoen? 3 minuten
Gratis 3-delige videoserieVul onderstaande velden in en ontvang de video's in je mailbox

Gebruik meerdere video’s… en maak een videomarketingplan

Je bent tot de conclusie gekomen dat je meerdere video’s nodig hebt voor effectieve klantenbinding. Maar hoe pak je het nu aan? Waar begin je en wat wordt je strategie? Meerdere video’s zijn mooi, maar er moet een goed doortimmerd plan achter zitten. Een videomarketingplan, om precies te zijn. In zo’n plan breng je dan in kaart wie je kijkers zijn, waar ze zich bevinden, en met welke boodschap je ze het beste kunt bereiken. Vervolgens ga je video’s produceren die hier perfect op aansluiten en zet je deze in via de juiste kanalen en op de juiste momenten.

Klinkt het niet als iets dat je in één uurtje in elkaar draait? Klopt helemaal, maar met een solide videomarketingplan neem je je klanten en je eigen merk serieus en kun je heel lang vooruit. En kom je er zelf niet uit, dan helpt een professioneel videomarketingbedrijf je graag verder.

Hulp nodig bij jouw bedrijfsfilms?

036-2022165 Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur. Neem contact op!
Gerelateerde berichten meer blog
BLOG / Bedrijfsfilms 12 inspirerende voorbeelden van bedrijfsfilms (in 2024) De beste bedrijfsfilm voorbeelden ter inspiratie
BLOG / Video marketing Dit zijn de 5 videotrends in 2024 De beste tips voor je videostrategie in 2024