Moet je als organisatie nu juist gebruikmaken van echte medewerkers of acteurs voor je bedrijfsfilm? Wat zou effectiever zijn? De uitkomst is sterk afhankelijk van het doel dat je met de video wenst te bereiken. Om de juiste keuze te maken zoomen wij in op een aantal belangrijke punten van je eigen organisatie. Wat past bij jou?
Bedrijven die voor een groot gedeelte afhankelijk zijn van online omzet hebben vaak moeite om (online) persoonlijk te zijn. Bij bedrijven waarbij het klantcontact in eerst instantie offline plaatsvindt zie je dat zij dit meer van nature hebben. Zij zetten in op een persoonlijke benadering, expertise en de gun-factor. Deze mogelijkheden zijn er echter online ook! Je kunt deze persoonlijke benadering nog helemaal inrichten zoals jij dat wilt. Kan jouw personeel goed jullie gewenste identiteit overbrengen of zijn acteurs hiervoor noodzakelijk?
Een bedrijfsfilm wordt niet enkel ingezet om nieuwe klanten te genereren, maar ook om bijvoorbeeld te laten zien dat jullie een aantrekkelijke werkgever zijn. De zoektocht naar interessante werkgevers vindt vaak online plaats. Uiteraard wil jij als organisatie daarin een stukje van jezelf laten zien. Zijn jullie een organisatie dat zich sterk mensgericht of juist resultaatgericht inzet en hoe denk je dat dit het beste tot uiting komt op film?
Het is misschien een woord om een beetje misselijk van te worden, authenticiteit. Toch is het wel goed om na te denken over hoe jij anders bent of wilt zijn. Vaak maken mensen, al dan niet vanuit een merkverhaal, het verschil. Als deze mensen sterk onderdeel zijn van jullie merkauthenticiteit maak daar dan ook gebruik van!