Vandaag de dag leven we in een belevingseconomie. De consument is veeleisend en laat dat ook merken. Met als gevolg dat bedrijven zich kapot moeten werken om enige vorm van brandloyalty bij de consument te creëren.
De consument wil een gevoel bij een merk of website krijgen. Vervolgens wil hij of zij zo snel mogelijk weten of dat gevoel bij hem past. Zo niet, wordt er vluchtig verder gekeken op een andere website of zoekt men op Google naar een plek dat de consument wel aanspreekt.
Ik hoor mensen wel eens zeggen dat een website het visitekaartje van het bedrijf is. Ikzelf ben van mening dat een website in de meeste gevallen de levensader van het bedrijf is. Hoeveel beleving kun je immers toevoegen aan een visitekaartje? Een leuke kleurencombinatie, passende tekst en eventueel een fotootje. Een website heeft toch veel meer te bieden?
Weten welke koers je wilt varen is een pré. Deze koers zal zowel intern als extern altijd uitgedragen moeten worden. Voor het gemak richt ik me nu alleen op het externe gedeelte. We hebben het al even over de levensader(de website) van organisaties gehad. Een website zal daarom bruisend moeten zijn en precies datgene vertonen wat past bij uw keus. Een website zal een boodschap moeten verkondigen en zal de klant een bepaalde beleving moeten meegeven. Een bedrijfspresentatie op video als bedrijfsfilm vergemakkelijkt deze zogenaamde beleving. Je geeft men een uniek kijkje in de keuken van uw organisatie. Op deze manier maak je van een vrij passief platform een platform dat leeft. Een platform waar echte mensen achter zitten en mensen die een boodschap te verkondigen hebben.