Bel ons op036-2022165
Info & prijzen
Videomarketing blogWaar we dagelijks mee bezig zijn

Een goed scorende bedrijfsfilm die helemaal past bij je merk? Geen probleem! (tips)

Een bedrijfsvideo laten maken is een goed idee. Dat is al lang geen eyeopener meer. Er wordt enorm veel video geconsumeerd online, meer dan andere vormen van content. En dit aandeel blijft maar groeien. Niet zo gek ook: mensen zijn visueel ingesteld, video prikkelt onmiddellijk en… het ráákt ons. Waar een stuk tekst vooral op ons brein inwerkt, roepen bewegende beelden, geluid en muziek gevoelens op. Tot zover de overbodige sales pitch. Wat jij wilt weten is of jouw merk wel goed naar voren komt in je video. Jouw stijl, gevoel, identiteit. Het korte antwoord: absoluut!

Een goed scorende bedrijfsfilm die helemaal past bij je merk? Geen probleem! (tips)

Het lange(re) antwoord: als jouw video professioneel – en met de juiste aandacht voor jouw wensen en waarden – wordt voorbereid, uitgedacht en geproduceerd, kun je rekenen op een bedrijfsvideo die helemaal bij je past. Een video die volledig de sfeer van jouw merk uitademt en een verlengde is van je merkidentiteit.

Als een kijker zo’n video ziet, zal hij jouw merk optimaal en op een complete manier ervaren. Door het zien van de video beleeft hij meteen jouw merk. Het van dichtbij bekijken of aanraken ervan is dan eigenlijk niet meer nodig.

Een authentieke bedrijfsvideo maken: hier moet (en kun) je aan denken

Als je een video wilt (laten) maken die helemaal bij je past, zijn er verschillende zaken om aan te denken. Zoals:

Techniek en montagestijl

Wat straal je uit als merk? Rust, professionaliteit, vernieuwing, dynamiek, jeugdigheid, nuchterheid? Zorg er dan voor dat deze eigenschappen ook terugkomen in de stijl van de video. Kies bijvoorbeeld voor een flitsende montage, de nieuwste technieken en hippe motion graphics. Of juist voor bekende technieken en duidelijke, rustige montage.

Voice-over en tone-of-voice

Hoe spreek je je doelgroep aan. Met ‘u’ of ‘jou en jij’? Met hippe straattaal of jargon en formele taal? Moet je veel uitleggen of hebben je kijkers aan een half woord genoeg? Kom je warm en amicaal over of moet er een zekere afstand zijn? Hoe klinkt de voice-over? En is dit een man of vrouw? Jong of oud? Het speelt allemaal mee.

Live action of animatie

Wat is de beste vorm voor jouw bedrijfsfilm? Een animatiefilm waarmee je alles kunt verbeelden wat je wilt en heel goed kunt inzoomen op details, of een live action video waarmee je over het algemeen meer nadruk kunt leggen op sfeer en gevoel en echte personen in beeld kunt brengen?

Succesvol starten met video? Gratis 3-delige masterclass over videomarketing voor jouw organisatie
  • Hoe maak je een goede video voor je organisatie?
  • Zo worden video's volledig uitgekeken
  • Welk type video gebruik je bij welke communicatie?
Video's bekijken
Hoe maak je een goede video voor je organisatie? 10 minuten
Zo worden video's volledig uitgekeken 5 minuten
Welk type video gebruik je bij welke communicatie? 5 minuten
Gratis 3-delige videoserieVul onderstaande velden in en ontvang de video's in je mailbox

Huisstijl: kleuren, logo, lettertype

Erg belangrijk om klanten te binden en ‘triggeren’ is om herkenbaar te zijn, op wat voor manier dan ook. Denk dan aan je logo, huisstijlkleuren, maar ook het lettertype dat je op je site en in je andere marketinguitingen gebruikt. Laat dit op dezelfde manier terugkomen in je video’s, zodat de kijker één consistent beeld heeft bij je merk

Muziek

Muziek is een belangrijk element bij het overbrengen van emotie. En je merk ís emotie. Daarom is het belangrijk om niet zomaar een standaard melodietje uit een database te plukken maar om originele muziek te kiezen of te laten componeren, die helemaal past bij jouw merkbeleving.

Script met je eigen boodschap, waarden en sfeer

Last but not least: als je zeker wilt weten dat je video een verhaal overbrengt dat past bij je merk… steek dan ook genoeg tijd in dat verhaal. Zorg ervoor dat je script echt helemaal klopt voordat je verder gaat. Want als dit al niet naar wens is, valt je hele project als een kaartenhuis ineen.

Dus zorg ervoor dat je de juiste boodschap overbrengt, de juiste informatie geeft, het gewenste gevoel oproept en je merkwaarden optimaal laat terugkomen.

Denk en doe zelf mee

Een video laten maken betekent niet dat een bedrijf met jouw verhaal ‘aan de haal’ gaat. Het is geen kwestie van even een korte omschrijving geven, waarna je maar moet afwachten hoe het eindproduct eruit gaat zien en of je jezelf nog wel in je eigen bedrijfsfilm herkent….

Een bedrijf dat weet wat het doet zal jou altijd mee laten denken, jouw unieke verhaal centraal stellen, en je regelmatig op de hoogte houden van de verschillende fases van het project. Wat zal er gezegd worden? Hoe wordt de video visueel vormgegeven? Hoe klinkt de voice-over? Welke grafische (tekst)elementen zullen te zien zijn? Wat voor muziek zal er gebruikt worden?

Dit zul je allemaal ruim op tijd te weten komen door middel van bijvoorbeeld storyboards, scripts, samples die je ontvangt van het videomarketingbedrijf. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je het videoproject uit handen moet geven of dat de essentie van je bedrijf niet terugkomt in de video.

Kies het juiste bedrijf en vertel jouw verhaal in video!

Wil je een professionele video laten maken, je eigen waarden en wensen hierin terug kunnen zien, en voldoende inzicht en inspraak hebben in het maken van jouw eigen bedrijfsfilm? Kies dan voor je het juiste videoproductie- of videomarketingbedrijf om je hiermee te helpen. Dan krijg je precies wat je wilt én nodig hebt en kun je profiteren van alle voordelen die video te bieden heeft!

Meer weten over bedrijfsfilms?

036-2022165 Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur. Info & prijzen
Gerelateerde berichten meer blog
BLOG / Bedrijfsfilms 12 argumenten waarom je moet investeren in bedrijfsfilms (in 2024) Ontdek hoe video je organisatie structureel laat groeien
BLOG / Bedrijfsfilms 5 types brand video die je merk de ultieme boost geven Zo is je merk overal zichtbaar