KennismakenKennismaken
Whitepaper    The Devion Way

Onze whitepaper biedt een diepgaande kijk op onze visie en werkwijze. We delen niet alleen onze methoden, maar ook voorbeelden uit de praktijk die de effectiviteit van onze strategieën illustreren.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Kennismaken

Ben je benieuwd hoe we jou kunnen helpen met video? Of wil je meer weten over onze werkwijze en prijzen? Vul het formulier in en we nemen contact met je op. Samen ontdekken we hoe we de maximale potentie van video kunnen benutten voor jullie organisatie.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Contactformulier

Of je nu een vraag hebt, meer informatie wilt of benieuwd bent naar hoe we kunnen samenwerken?

Laten we samen sparren over hoe we de maximale potentie van video kunnen benutten. Vul je gegevens in en we nemen snel contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Info & prijzen

Ontdek welk type animatie het beste bij je boodschap en organisatie past. Vul hiernaast de velden in en wij informeren je over stijl, vorm en prijzen.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Bekijk
Ontdek

Een bedrijfsfilm krijgt kracht door storytelling

Waarom blijft geschiedenis beter hangen dan algebra? Waarom snappen kleine kinderen een wijze les beter als je er een beeldende uitleg omheen bedenkt?

Simpel, vanwege de kracht van storytelling. Als je een verhaal vertelt, ziet de luisteraar meteen de situatie voor zich en legt hij verbanden. Je hebt een begin, midden en eind, die elkaar logisch opvolgen en daardoor makkelijk te onthouden zijn. Als je verhaal daarnaast ook nog eens herkenbare personages, problemen en emoties bevat, kan het de ontvanger ook nog eens echt raken. Allemaal dingen waaraan een ideale bedrijfsfilm zou moeten voldoen.Overzichtelijke, aantrekkelijke pakketjes

Het mooie van storytelling is dat je potentieel elk stukje informatie overzichtelijker en aantrekkelijker kunt maken. Of het nu om wetenschappelijke trends gaat of de introductie van een nieuw product, als je het verpakt in een verhaal, is bijna iedereen meteen geboeid. Je verbeelding wordt geprikkeld, je verbindt je aan een personage en wilt weten hoe iets wordt opgelost of afloopt.

Van wat naar waarom

Wil je een klant ervan overtuigen dat hij jouw product moet gebruiken, dan is het in de meeste gevallen niet genoeg om slechts het product langs te laten komen en de belangrijkste, coolste features te tonen. Een klant wil niet weten wat hij kan kopen, maar waarom hij het zou moeten kopen. Waarom zou hij jouw product in zijn leven kunnen gebruiken? Kom met een goed verhaal, een behoefte waarin jouw product voorziet, een levensstijl waarin jouw product precies past, en je hebt de belangstelling van de kijker.

Je bedrijf wordt menselijk

Ook mooi van het gebruiken van een verhaal: je product en bedrijf krijgen een gezicht. Het is niet langer een onpersoonlijke organisatie die alleen maar producten over de consument heen stort, maar een bedrijf met een geschiedenis, doelen, problemen en successen. Een bedrijf met een visie, dat opgericht is en gerund wordt door echte mensen zoals jij en ik.

Een bedrijfsfilm waarin deze aspecten naar voren komen overtuigt veel beter dan een video waarin alleen producten, kenmerken en cijfers te zien zijn.

 

Waarom storytelling in jouw bedrijfsfilm?

Storytelling is de beste manier om jouw boodschap te verpakken. Wat je ook maar te communiceren hebt: met een verhaal wordt het overzichtelijker én krachtiger.

Uiteindelijk zal jouw product niet zo gek veel verschillen van dat van andere merken. Als jij dan menselijker overkomt dan je concurrenten of meer emotie weet over te brengen, is dat een groot pluspunt.

Met een verhaal kun je de kijker een goed gevoel meegeven en het idee dat jouw producten wat toevoegen in zijn leven. Veel meer dan dat heb je niet nodig.

Een voorbeeld van storytelling in een bedrijfsfilm:

 

Wil je weten hoe wij de maximale potentie van video benutten?

Download whitepaperDownload whitepaper
BackgroundBall
BackgroundBall