Bedrijfsfilm Tips & Tricks: “Gebruik emotie”
Het internet verandert razend snel en daardoor is het begrijpelijk dat je niet altijd op de hoogte bent van de nieuwste ontwikkelingen omtrent videomarketing. Daarom zal ik de komende maanden de nieuwste weetjes van een bedrijfsfilm als marketing tool gaan beschrijven. In dit deel zal ik het gebruik van emotie in de bedrijfsfilm toelichten.
GOED: Gebruik een emotie voor uw bedrijfsfilm
Wanneer mensen emotioneel worden ‘getriggerd’ door een bedrijfsfilm, dan is de kans groter dat mensen de bedrijfsfilm delen met anderen. Humor, geluk, liefde, bezorgdheid, vreugde, vriendschap, of verbazing, zijn een aantal voorbeelden van emoties die ingezet kunnen worden bij de realisatie van een bedrijfsfilm.
FOUT: Een bedrijfsfilm met humor werkt altijd!
Bedenk eerste goed of u humor wil inzetten als “sharing” strategie, omdat humor erg subjectief is. Een bedrijfsfilm moet echt hilarisch zijn voor de kijker, wil deze de video content gaan delen. In een onderzoek naar adverteren tijdens één van de grootste events in Amerika “Super Bowl” is naar voren gekomen dat dramatische advertenties aanzienlijk beter scoorden dan humoristische advertenties.
Wil je weten hoe wij de maximale potentie van video benutten?

