Het online surfgedrag veranderd razendsnel en daardoor is het begrijpelijk dat u niet altijd op de hoogte bent van de nieuwste ontwikkelingen omtrent video marketing. Daarom zal ik de komende maanden de nieuwste weetjes van een bedrijfsfilm als marketingtool gaan beschrijven. In dit artikel laat ik zien welke dag de bedrijfsfilm gelanceerd moet worden om een zo groot mogelijk bereik te realiseren.
Het Amerikaanse bedrijf Unruly heeft onlangs een onderzoek gedaan naar “the science of sharing”. Daarin is naar voren gekomen dat 48% van alle gedeelde videocontent, gedeeld wordt tussen woensdag en vrijdag. Uit datzelfde onderzoek is gebleken dat de eerste drie dagen vanaf de publicatie het belangrijkste zijn, omdat “sharing” al voor 25% plaats vindt in deze eerste drie dagen. Dus lanceer uw bedrijfsfilm via social media of uw website op woensdag om een maximaal bereik te realiseren.
Uit onderzoek is ook gebleken dat de bedrijfsfilm die in het weekend wordt gelanceerd, aanzienlijk minder dan gemiddeldwordt gedeeld. Één van de oorzaken is een daling van het bezoek in de weekenden. Onderstaande grafiek laat zien dat videocontent op zondag ruim 40% minder wordt gedeeld dan op vrijdag. De conclusie van het onderzoek is dan ook dat men het rendement van het online delen bijna kan verdubbelen door een juiste publicatiedag te kiezen.