Bedrijfsfilm stimuleert online aankopen
Nederlanders behoren tot de Europese top als het gaat om online shoppen. Bijna 8 op de 10 Nederlanders in de leeftijd van 16 tot 75 jaar winkelt via het internet. Het is daarmee niet iets wat alleen voor de jeugd is weggelegd. Zo geeft bijna 40% van de consumenten tussen de 65 en 75 jaar aan bestellingen te doen via het internet.
Veelgevraagde online aankopen
De populairste online aankopen zijn nog altijd reizen en vakantieaccommodaties. Opmerkelijk is dat juist bij deze aankopen de consument aangeeft video te waarderen. Men geeft aan door middel van video beter de sfeer te kunnen proeven. Verder vindt men een website professioneler als deze videocontent bevat. Een bedrijfsfilm wekt nieuwsgierigheid en vertrouwen van de kijker. Als klap op de vuurpijl geeft 33% van de Nederlandse consument tussen de 16 en 75 jaar aan eerder online aankopen te doen na het zien van een video.
Tabletgebruikers dol op video
Uit onderzoek van Adobe blijkt dat consumenten graag online shoppen met hun tablet. Tabletgebruikers zijn daarnaast dol op het gebruik van video dat vrijwel in de meeste gevallen conversieverhogend werkt. Enige nadeel is dat menig website nog niet tablet-proof is. Daarom zal, naast het optimaliseren van de website voor diverse apparaten, het voor de internetondernemer een must worden om gebruik te gaan maken van video. Bedrijven zetten al steeds meer een bedrijfsfilm in om te communiceren met de doelgroep.
Onze whitepaper biedt een diepgaande kijk op onze visie en werkwijze. We delen niet alleen onze methoden, maar ook voorbeelden uit de praktijk die de effectiviteit van onze strategieën illustreren.