Bel ons op036-2022165
Info & prijzen
Videomarketing blogWaar we dagelijks mee bezig zijn

Adverteren met je bedrijfsfilm op Youtube is zinloos?

Elke Youtube-gebruiker kent ze wel: Die korte video advertenties die afgespeeld worden voor iedere Youtube video. De meeste mensen klikken deze video’s na 5 seconden steevast weg. Ik ga in dit artikel twee duidelijk argumenten toelichten waarom deze vorm van adverteren juist in deze tijd wel werkt voor je bedrijf.

Adverteren-met-je-bedrijfsfilm-op-Youtube

De bedrijfsfilm bereikt 100% van je doelgroep

Als bedrijf beslis je vooraf bij welk zoekopdracht de bedrijfsfilm vertoont wordt. Dit gaat aan de hand van zoekwoorden. Als je via een webshop bijvoorbeeld grasmaaiers verkoopt dan zou je de bedrijfsfilm in kunnen zetten op het woord “grasmaaier”. Jouw bedrijfsfilm wordt dan alleen vertoont als mensen het woord “grasmaaier” gebruiken in de zoek-balk van Youtube. Hierdoor bereik je een bepaalde groep die iets zoekt over grasmaaiers. Het mooie van de YouTube video advertenties, is dat de eerste vijf seconden van de bedrijfsfilm verplicht onder de aandacht komt van de kijker. Pas dan kan de gebruiker doorklikken naar zijn gewenste video. De mensen die na die vijf seconden wel blijven kijken zijn ook die mensen die geïnteresseerd zijn in jou bedrijfsfilm. Dus de gebruiker filtert zelf al of hij/zij de doelgroep is. Daarnaast betaald u pas voor de advertentie als de video langer dan 30 seconden bekeken is.

Dus als adverteerder betaal je alleen voor de kijker die geïnteresseerd is in jouw product of dienst.

Plaatselijke herkenning met je bedrijfsfilm

De korte reclame advertentie voor de Youtube-video is nog erg nieuw en veel mensen denken dan ook dat dit alleen voor grotere bedrijven is weggelegd. Maar niets is minder waar. Dit geeft juist de kans om op te vallen. Stel je maar eens voor, dat je op Youtube een reclame video ziet van je plaatselijke bakker of fietsenwinkel. Dit geeft een enorme attentiewaarde.

Het grote voordeel van adverteren met je bedrijfsfilm is dat je de zichtbaarheid van jou advertentie per regio of plaats kan instellen. Want als plaatselijke fietsenwinkel in Friesland heb je er niets aan dat mensen uit Limburg je bedrijfsfilm zien. Als plaatselijke fietsenwinkel wil je bijvoorbeeld alleen vertoont worden in een bepaalde plaats. Hierdoor zijn er weinig mensen die jouw bedrijfsfilm te zien krijgen, wat de kosten zeer laag houdt. Maar de mensen die de video wel zien, zijn dan ook echt bekend met jouw bedrijf wat het merkbesef zal versterken.

Voorbeeld van Youtube advertentie




Succesvol starten met video? Gratis 3-delige masterclass over videomarketing voor jouw organisatie
  • Hoe maak je een goede video voor je organisatie?
  • Zo worden video's volledig uitgekeken
  • Welk type video gebruik je bij welke communicatie?
Video's bekijken
Hoe maak je een goede video voor je organisatie? 10 minuten
Zo worden video's volledig uitgekeken 5 minuten
Welk type video gebruik je bij welke communicatie? 5 minuten
Gratis 3-delige videoserieVul onderstaande velden in en ontvang de video's in je mailbox

Vragen over Youtube marketing?

036-2022165 Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur. Meer Youtube marketing
Gerelateerde berichten meer blog
BLOG / Promovideo's De kracht van audio middels 3 voorbeelden En het werkt!
BLOG / Youtube marketing Adverteren op YouTube Alle opties uitgelegd