Bedrijfsfilm laten maken
Met bedrijfsfilms kun je op een aansprekende manier het verhaal van jouw organisatie communiceren. Devion is een strategic video agency die het authentieke karakter van je merk zichtbaar maakt, aanhaakt op de juiste emotie en je doelgroep perfect weet te vinden.
Wij zijn jouw videopartner
Als videopartner begeleiden wij organisaties bij het juist implementeren van video voor de organisatie. We kiezen samen de inhoud en kijken welke emoties en associaties de bedrijfsvideo moet oproepen. Het productieteam van Devion zet dit om naar een krachtige en unieke bedrijfsfilm.
Ontdek welke type bedrijfsfilm het beste werkt voor jouw boodschap
Samen jouw doel bereiken
Een bedrijfsfilm maken we met een heel team aan videoprofessionals. En met jou! Het gaat immers om jouw bedrijfsdoelen en merkidentiteit. Daarom zijn er verschillende feedbackmomenten en zorgen we er samen voor dat alles de juiste toon en inhoud heeft.
De beste bedrijfsfilm of bedrijfsvideo? Focus!
Wat er ná het maken van de bedrijfsfilm gebeurt is essentieel. Want het zijn de kijkers die het succes van de bedrijfsvideo bepalen. Daarom leggen we de gewenste doelstellingen en meetindicatoren vast, publiceren we op de meest geschikte kanalen en passen aan waar nodig.
Veelgestelde vragen over bedrijfsfilms
Vragen die wij vaak krijgen van klanten gedurende de oriëntatiefase op het laten ontwikkelen van een bedrijfsfilm.
Wat is de ideale lengte van een bedrijfsfilm?
Kijkers van bedrijfsfilms schijnen weinig geduld te hebben. Gelukkig geldt dat niet voor de video-experts van Devion. Wij luisteren aandachtig naar jouw verhaal en geven je de video die je nodig hebt. Met de bijbehorende lengte.
Die lengte hangt af van het type video, de publicatieplek – social media, je website, een vergaderzaal – maar ook van de kijkersfase. Kent de kijker je nog niet en moet hij een band krijgen met je merk? Of wil hij zoveel mogelijk informatie over je product? Dit kan het verschil maken tussen een video van 5 seconden of een van 5 minuten.
Wat is de gemiddelde doorlooptijd van een bedrijfsfilm?
De gemiddelde doorlooptijd van een bedrijfsfilm is vierenhalve week. Maar dat zegt niet zoveel. Het gaat erom hoe die tijd besteed wordt. Hoeveel omkijken heb jij ernaar, in hoeverre word je bij het proces betrokken? Wij vinden het belangrijk dat jij voelt dat jouw visie eer aan wordt gedaan en dat we creatief en inhoudelijk op één lijn zitten. Maar het is ook fijn dat je weet hoeveel feedbacksessies er zijn, of er nog te schuiven valt (altijd), en wat het tijdschema is voor spoedklussen. Samen met jou laten we het proces zo soepel mogelijk verlopen.
Hebben jullie geschikte voorbeelden van bedrijfsfilms?
We dachten dat je het nooit zou vragen! Nu beginnen onze ogen te twinkelen en onze vingers te jeuken… om je zo snel mogelijk de mooiste en beste voorbeelden van bedrijfsfilms te kunnen aanwijzen die we hebben geproduceerd. Op onze website (bekijk hier) zijn vele soorten bedrijfsfilms te bewonderen, gemaakt voor vele organisaties en branches. Je vindt uitleg en achtergrondinformatie over de verschillende cases. Want elke bedrijfsfilm heeft zijn eigen raison d’être, een eigen motivatie voor zijn specifieke uitwerking. Misschien vind je wel een concept of videotype dat goed bij je past en het beginpunt is van jouw unieke videostrategie.
Hoe bedenken jullie een concept voor een bedrijfsfilm?
Zonder een sterk videoconcept valt een bedrijfsfilm als een kaartenhuis in elkaar. Het is een noodzakelijk fundament voor een succesvolle video. En het beginpunt voor het concept ben jij. Jouw merk, jouw boodschap, jouw visie, jouw identiteit… het moet allemaal terugkomen in je video. Daarom moeten we elkaar eerst goed leren kennen.
Daarna gaan onze creatieve sappen stromen en onze hersengolven… golven. Jij kan nu rustig achterover zitten en toekijken hoe onze videospecialisten – van scriptschrijver tot art-director en van regisseur tot marketeer – een perfect concept bedenken dat zowel creatief als communicatief ijzersterk is.
Hoe flexibel zijn jullie?
Zo flexibel als je maar wilt. Ok, er zijn grenzen, maar er is veel bespreekbaar. Zowel creatief als procesmatig denken we graag met je mee. Wij zijn gespecialiseerd in het bedenken, maken én verspreiden van videocontent en kunnen op al deze gebieden extra stappen zetten.
Dat betekent dat video’s aangepast of anders ingezet kunnen worden. Maar ook dat we onze expertise met jou of jouw medewerkers kunnen delen, zodat je ook zelf aan de slag kunt met de productie of verspreiding van video. Maar samenwerken met web- en communicatiebureaus is ook mogelijk, om zo bredere (visuele) marketingdoelstellingen te behalen.
Ik wil een video in meerdere talen. Kan dat?
Dat kan zeker! Veel van onze klanten hebben een internationale doelgroep en daarmee behoefte aan een voice-over of ondertiteling in meerdere talen. Wel zo handig dus dat wij de beschikking hebben over native speakers uit meer dan 50 verschillende taalgebieden. Daarmee ben je altijd verzekerd van een tekst of stem die volledig rekening houdt met de culturele eigenheid van de betreffende taal. Bij de keuze voor meerdere talen zorgt Devion voor de correcte implementatie van de voice-over zodat jouw kijkers altijd de juiste taal voorgeschoteld krijgen. Meer weten over het proces of de prijzen? Neem dan vrijblijvend contact op.
Wat hebben jullie nodig voor een offerte?
Het is ons streven om jouw merkidentiteit optimaal over te laten komen bij je kijkers en ze het gevoel en de kennis te geven die je wilt overbrengen. Daarom moeten we vooral goed weten wie je bent en wat je doelen zijn. Wat daarvoor nodig is? Een openhartig gesprek. En indien mogelijk een brand guide, zodat we rekening kunnen houden met je huisstijl en de herkenbaarheid van je merk kunnen maximaliseren. Zodra we een duidelijk plan hebben, ontvang je een passende fixed-price-offerte.