Bedrijfsfilm laten maken
Met bedrijfsfilms kun je op een aansprekende manier het verhaal van je organisatie vertellen. Bij Devion video agency maken we de essentie van je merk zichtbaar en zorgen we met een doordachte bedrijfsvideo voor de gewenste reactie bij je doelgroep.






















Scherpe focus op jouw doel en doelgroep
Wil je een bedrijfsfilm laten maken, dan is het zaak om
de belangrijkste waarde of USP uit te lichten. Maar ook om te bepalen welke doelgroep je exact wilt bereiken en welke emoties en associaties de video moet oproepen. Bij Devion Video Agency maken we samen met jou de beste keuzes voor een unieke en krachtige bedrijfsfilm.

Ontdek welk type bedrijfsfilm het beste werkt voor jouw boodschap

Samen jouw doel bereiken
Een bedrijfsfilm laten maken is een heel proces, van een collectief aan experts, in verschillende disciplines. We creëren jouw bedrijfsfilm met een heel team aan videoprofessionals. En met jou natuurlijk. Het gaat immers om jouw bedrijfsdoelen en merkidentiteit. Daarom zijn er verschillende feedbackmomenten en zorgen we er samen voor dat alles de juiste toon en inhoud heeft.

De beste bedrijfsfilm of bedrijfsvideo? Meten is weten!
Heb je eenmaal een bedrijfsfilm laten maken, dan is het belangrijk hoe je deze inzet en – als je wilt weten of het wat heeft opgeleverd – hoe je de resultaten meet. Want het zijn de kijkers die het succes van de bedrijfsvideo bepalen. Daarom leggen we de gewenste doelstellingen en meetindicatoren vast, publiceren we op de meest geschikte kanalen en passen aan waar nodig.

Uitgelicht: SAM Kliniek
SAM Kliniek wilde door ons een bedrijfsfilm laten maken – alsmede verschillende social video’s – om de betrokkenheid bij hun doelgroep te vergroten en in algemene zin voor meer klanten te zorgen.
Dit is gelukt: met social video’s die kijkers laten zien wie SAM Kliniek is door de artsen zelf aan het woord te laten én door een bedrijfsfilm te maken die aansluit bij de behoeftes van potentiële klanten heeft SAM Kliniek 100% meer omzet en 750 extra volgers gekregen.
Veelgestelde vragen over bedrijfsfilms
Vragen die wij vaak krijgen van klanten die bij ons een bedrijfsfilm laten maken.
Wat is de ideale lengte van een bedrijfsfilm?
Kijkers van bedrijfsfilms schijnen weinig geduld te hebben. Gelukkig geldt dat niet voor de video-experts van Devion. Wij luisteren aandachtig naar jouw verhaal en geven je de video die je nodig hebt. Met de bijbehorende lengte.
Die lengte hangt af van het type video, de publicatieplek – social media, je website, een vergaderzaal – maar ook van de kijkersfase. Kent de kijker je nog niet en moet hij een band krijgen met je merk? Of wil hij zoveel mogelijk informatie over je product? Dit kan het verschil maken tussen een video van 5 seconden of een van 5 minuten.
Wat is de gemiddelde doorlooptijd van een bedrijfsfilm?
De gemiddelde doorlooptijd van een bedrijfsfilm is vierenhalve week. Maar dat zegt niet zoveel. Het gaat erom hoe die tijd besteed wordt. Hoeveel omkijken heb jij ernaar, in hoeverre word je bij het proces betrokken? Wij vinden het belangrijk dat jij voelt dat jouw visie eer aan wordt gedaan en dat we creatief en inhoudelijk op één lijn zitten. Maar het is ook fijn dat je weet hoeveel feedbacksessies er zijn, of er nog te schuiven valt (altijd), en wat het tijdschema is voor spoedklussen. Samen met jou laten we het proces zo soepel mogelijk verlopen.
Hebben jullie geschikte voorbeelden van bedrijfsfilms?
We dachten dat je het nooit zou vragen! Nu beginnen onze ogen te twinkelen en onze vingers te jeuken… om je zo snel mogelijk de mooiste en beste voorbeelden van bedrijfsfilms te kunnen aanwijzen die we hebben geproduceerd. Op onze website (bekijk hier) zijn vele soorten bedrijfsfilms te bewonderen, gemaakt voor vele organisaties en branches. Je vindt uitleg en achtergrondinformatie over de verschillende cases. Want elke bedrijfsfilm heeft zijn eigen raison d’être, een eigen motivatie voor zijn specifieke uitwerking. Misschien vind je wel een concept of videotype dat goed bij je past en het beginpunt is van jouw unieke videostrategie.
Hoe bedenken jullie een concept voor een bedrijfsfilm?
Zonder een sterk videoconcept valt een bedrijfsfilm als een kaartenhuis in elkaar. Het is een noodzakelijk fundament voor een succesvolle video. En het beginpunt voor het concept ben jij. Jouw merk, jouw boodschap, jouw visie, jouw identiteit… het moet allemaal terugkomen in je video. Daarom moeten we elkaar eerst goed leren kennen.
Daarna gaan onze creatieve sappen stromen en onze hersengolven… golven. Jij kan nu rustig achterover zitten en toekijken hoe onze videospecialisten – van scriptschrijver tot art-director en van regisseur tot marketeer – een perfect concept bedenken dat zowel creatief als communicatief ijzersterk is.
Hoe flexibel zijn jullie?
Zo flexibel als je maar wilt. Ok, er zijn grenzen, maar er is veel bespreekbaar. Zowel creatief als procesmatig denken we graag met je mee. Wij zijn gespecialiseerd in het bedenken, maken én verspreiden van videocontent en kunnen op al deze gebieden extra stappen zetten.
Dat betekent dat video’s aangepast of anders ingezet kunnen worden. Maar ook dat we onze expertise met jou of jouw medewerkers kunnen delen, zodat je ook zelf aan de slag kunt met de productie of verspreiding van video. Maar samenwerken met web- en communicatiebureaus is ook mogelijk, om zo bredere (visuele) marketingdoelstellingen te behalen.
Ik wil een video in meerdere talen. Kan dat?
Dat kan zeker! Veel van onze klanten hebben een internationale doelgroep en daarmee behoefte aan een voice-over of ondertiteling in meerdere talen. Wel zo handig dus dat wij de beschikking hebben over native speakers uit meer dan 50 verschillende taalgebieden. Daarmee ben je altijd verzekerd van een tekst of stem die volledig rekening houdt met de culturele eigenheid van de betreffende taal. Bij de keuze voor meerdere talen zorgt Devion voor de correcte implementatie van de voice-over zodat jouw kijkers altijd de juiste taal voorgeschoteld krijgen. Meer weten over het proces of de prijzen? Neem dan vrijblijvend contact op.
Wat hebben jullie nodig voor een offerte?
Het is ons streven om jouw merkidentiteit optimaal over te laten komen bij je kijkers en ze het gevoel en de kennis te geven die je wilt overbrengen. Daarom moeten we vooral goed weten wie je bent en wat je doelen zijn. Wat daarvoor nodig is? Een openhartig gesprek. En indien mogelijk een brand guide, zodat we rekening kunnen houden met je huisstijl en de herkenbaarheid van je merk kunnen maximaliseren. Zodra we een duidelijk plan hebben, ontvang je een passende fixed-price-offerte.
Wat moet een bedrijfsfilm kosten?
Er is niet echt een gemiddelde prijs te noemen voor een doeltreffende bedrijfsvideo. Het hangt van vele factoren af wat uiteindelijk de prijs wordt. De lengte is een belangrijke component: zo kun je een bedrijfsfilm van een halve minuut of van drie minuten maken, wat veel invloed heeft op het benodigde budget. Daarnaast is de locatie en de hoeveelheid locaties van belang, of er binnen of buiten gefilmd moet worden, hoeveel draaidagen er nodig zijn. Maar ook: worden er alleen acteurs ingezet of deels eigen medewerkers. En wat voor shots en camera's zijn er nodig? Kan alles los uit de hand gefilmd worden of zijn er kranen en dolly's nodig? Wordt het (alleen) live action of (deels) animatie?
En dan hebben het nog niet gehad over de plekken waar de video's gepubliceerd moet(en) worden en wie dit gaat doen. Ook speelt mee in hoeverre reeds geschoten of geanimeerde beelden (her)gebruikt kunnen worden op andere plekken of momenten, zoals gifjes of fotografie op de website. Of bij het opknippen van een lange video in kleine shorts of teasers voor op je social media kanalen. Dit levert juist weer kostenbesparing op.
Wat zijn de opbrengsten van een bedrijfsfilm?
Direct volgend op bovenstaande vraag is natuurlijk de vraag wat je investering in een of meerdere video's precies oplevert. Feitelijk hebben we het dus over de ROI. Zonder deze kennis heb je eigenlijk weinig aan het antwoord op de kosten-vraag. Enerzijds kunnen lage kosten gunstig zijn maar als de video vervolgens ook weinig oplevert, is het alsnog weggegooid geld. En anderzijds kunnen aanvankelijk hoge kosten het dubbel en dwars waard zijn als je er veel resultaten mee behaalt. Dit laatste zal het geval zijn als je op een doordachte, strategische manier te werk gaat als je een bedrijfsfilm laat maken. Met aandacht voor je te bereiken bedrijfsdoelen en doelgroepen en een rechtlijnige aanpak in het realiseren hiervan. Meestal komen hier verschillende zakelijke video's bij kijken, waarmee de potentiële klant of medewerker in al zijn behoeftes kan worden voorzien en een langdurige relatie kan ontstaan met jouw organisatie.
Ook de maximale potentie van video benutten?

